ARBORETUM

Arboretum w Wojsławicach to magiczne miejsce – każdego lata lubimy wraz z mieszkańcami DPS Kaletnicza odwiedzać ten ogród botaniczny. Spacery alejkami pośród starych drzew, gdzie w ciszy i spokoju można odpocząć od codzienności. Barwne rabaty biegnące wzdłuż pagórków, które cieszą oko. Zakamarki z ławeczkami i stolikami, gdzie można przysiąść i odetchnąć z ulgą. Wojsławice na pewno jesienią są równie ciekawe i piękne, dlatego już myślimy o kolejnej przyrodniczej wycieczce.

kal1   kal2

TURNIEJ TYSIĄCA

Dnia 22 sierpnia 2019 r. odbyła się kolejna edycja turnieju karcianego organizowana przez DPS ul. Rędzińska. Mieszkańcy naszego domu chętnie przystąpili do rozgrywek, licząc na swoje umiejętności i odrobinę szczęścia. Zadaniem zawodników było zdobycie tysiąca punktów, a następnie przejście do dalszej rozgrywki i osiągnięcie wymarzonego pierwszego miejsca. Niestety – tym razem nie udało nam się zdobyć miejsca na podium. Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy, a zwycięzcy dostali puchary oraz atrakcyjne nagrody rzeczowe. Organizatorom dziękujemy za zaproszenie oraz fantastyczną rywalizację.

kal3

PRÓBY ZESPOŁU MUZYCZNEGO SIERPIEŃ

W sierpniu ze względu na okres urlopowy pracowników, odbyły się tylko dwie próby zespołu muzycznego w naszym domu oraz dwie próby  wyjazdowe do domu przy ulicy Mącznej. Mimo kilku tygodni przerwy wszyscy znakomicie pamiętaliśmy teksty, a po kilku ćwiczeniach z emisji głosu nasza barwa wróciła na wyćwiczone przez długie miesiące tony. Wszyscy bardzo przykładali się do jak najlepszego wykonywania wielu piosenek, aby móc już niebawem zaprezentować występ mieszkańcom Miejskiego Centrum Usług Socjalnych. Planujemy również wystąpić
w innych instytucjach, w których już gościliśmy z poprzednim repertuarem.

DOGOTERAPIA

W czwartkowe przedpołudnie zawitały do nas nasze ukochane czworonogi. Jak zwykle wszyscy mieszkańcy, mimo wysokiej temperatury licznie przybyli do altanki w ogrodzie, aby wspólnie z Panem prowadzącym dogoterapię poznać tym razem budowę anatomiczną piesków. Kolejną niespodzianką było poznanie nowego pieska rasy York wabiącego się Bazylia. Właścicielka Bazyli opowiedziała nam jak na co dzień dba o swojego czworonożnego przyjaciela, jak często chodzi do fryzjera, jakich szamponów (z jedwabiem) używa, aby jego sierść pięknie lśniła, co wszyscy mogliśmy zauważyć w promieniach letniego słonka. W tak miłym towarzystwie spędziliśmy czwartkowe przedpołudnie podziwiając naszych zdolnych kudłatych terapeutów.

WYCIECZKA CIEKAWE ZAKĄTKI DOLNEGO ŚLĄSKA 28.08.2019R.

W środę, z samego rana grupa siedmiu osób ruszyła na coroczną wycieczkę autokarową organizowaną przez Miejskie Centrum Usług Socjalnych.

Tym razem pojechaliśmy wspólnie z innymi mieszkańcami DPS zwiedzać nasz piękny Dolny Śląsk. Pierwszym punktem był Zamek Książ, gdzie zwiedziliśmy pierwsze piętro poznając niewielką część historii rodziny Hochbergów, dawnych właścicieli oraz zarys tego co działo się z murami zamkowymi w burzliwym okresie wojennym. Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie niedaleko położonej Palmiarni, która została wybudowana na prośbę ostatniego z rodu Hochbergów. Był to prezent dla małżonki, która bardzo kochała kwiaty. Dzięki tak pięknej miłości do roślin, mogliśmy dziś obejrzeć mnóstwo różnych roślin, zarówno dobrze nam znanych jak i bardziej egzotycznych, których w naszej pięknej Polsce w naturalnym środowisku nie znajdziemy ze względu na klimat.

Po dłuższej wędrówce powróciliśmy do Zamku Książ, aby  w zamkowej restauracji zjeść iście królewski obiad.

Następnie wyruszyliśmy do kolejnego miasta – Świdnicy, aby zwiedzić Kościół Pokoju pw. Trójcy Świętej. Obiekt ten od 2001 roku wpisany został na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

Zarówno z zewnątrz jak i w środku kościół robi ogromne wrażenie, biorąc pod uwagę to, że do budowy zostały wykorzystane tylko trzy produkty: drewno, słoma i glina. Jego okazałe wnętrze mieści w sobie aż 7,5 tysiąca wiernych co jest naprawdę imponującą liczbą, nawet jak na obecne czasy. Następnie, pięknymi uliczkami poszliśmy w głąb miasta, aby zwiedzić Katedrę Świdnicką z najwyższą wieżą na Dolnym Śląsku.

Po godzinie 17-stej, bardzo zmęczeni wojażami ruszyliśmy autokarem do Wrocławia. Cała wycieczka bardzo podobała się wszystkim, mimo ogromnego zmęczenia i obolałych nóg nikt nie marudził.

kal4    kal5
 kal6    kal7

KAJAKI - CYKL AKTYWNI RAZEM STOWARZYSZENIE „KOLORY NADZIEJI” 30.08.2019R.

Dzisiaj, pierwszy raz w tym roku, udaliśmy się do Mariny Osobowice na pływanie motorówką oraz kajakami. Tą atrakcję corocznie organizuje dla nas Stowarzyszenie Na Rzecz Osób Starszych, Chorych i Niepełnosprawnych „Kolory Nadziei”. Jest to dla naszych mieszkańców niecodzienna atrakcja pozwalająca zrelaksować się w otoczeniu pięknych żaglówek i maleńkich statków cumujących w Marinie.  Niektórzy uczestnicy pierwszy raz pływali motorówką oraz kajakiem co było to dla nich wielką przygodą. Wszyscy bardzo zadowoleni i wypoczęci wróciliśmy do naszego domu na cieplutki obiadek.