DYREKTOR
MIEJSKIEGO CENTRUM USŁUG SOCJALNYCH WE WROCŁAWIU
przy ul. Mącznej 3
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
Specjalisty ds. prawnych i organizacyjnych
wymiar: 1,000 etatu
ilość stanowisk pracy: 1
1. Wymagania niezbędne (wymagania konieczne do podjęcia pracy na danym stanowisku):
1) wykształcenie wyższe o kierunku umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku (preferowane ukończenie studiów na kierunku Administracja lub Prawo) oraz min. 3-letni staż pracy;
2) nieposzlakowana opinia;
3) obywatelstwo polskie;
4) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z praw publicznych;
5) brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
6) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku.
2. Wymagania dodatkowe (wymagania pozwalające na optymalne wykonywanie zadań
na danym stanowisku):
1) doświadczenie na podobnym stanowisku;
2) umiejętność organizowania pracy własnej;
3) punktualność, odpowiedzialność, samodzielność;
4) dokładność i staranność wykonywania zadań;
5) umiejętność nadawania priorytetu prowadzonym sprawom oraz umiejętność rozwiązywania problemów złożonych;
6) umiejętność przekonywującego argumentowania służącego osiąganiu wyznaczonych celów;
7) umiejętność pracy w zespole;
8) umiejętność zachowywania się w sytuacjach konfliktowych;
9) umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych oraz pod presją czasu;
10) umiejętność obsługi urządzeń biurowych oraz programów komputerowych (WORD, EXCEL);
11) znajomość oraz umiejętność interpretowania przepisów prawa, warunkujących prawidłową realizację zadań na stanowisku, przede wszystkim znajomość zagadnień z zakresu Ustawy z dnia 12.03.2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. 2021.20268 tj. z dnia 2021.12.09);
12) znajomość zagadnień z zakresu ochrony danych osobowych;
13) wysokie umiejętności interpersonalne.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) analiza, opracowywanie i doskonalenie wewnętrznych procesów organizacyjnych działalności MCUS, w tym przepływu informacji, obiegu dokumentów i korespondencji, efektywności funkcjonowania, zgodności zakresu zadań komórek organizacyjnych
z zadaniami statutowymi MCUS;
2) sprawdzanie pod kątem formalno-prawnym przepisów wewnętrznych przygotowywanych przez merytorycznie właściwe ze względu na przedmiot regulacji komórki organizacyjne,
w tym zarządzeń, procedur, instrukcji i regulaminów;
3) przygotowywanie pełnomocnictw i upoważnień oraz prowadzenie ich rejestru;
4) prowadzenie rejestru zarządzeń Dyrektora;
5) przygotowywanie projektów odpowiedzi na pisma, skargi i wnioski, po uprzednim postępowaniu wyjaśniającym i analizie dokumentów;
6) przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej Wrocławia i projektów zarządzeń Prezydenta w zakresie działania MCUS;
7) przygotowywanie projektu regulaminu organizacyjnego MCUS oraz regulaminów organizacyjnych MCUS DPS;
8) prowadzenie dokumentacji regulującej prawo do dysponowania nieruchomością, będącą
w posiadaniu MCUS;
9) przygotowywanie umów w zakresie realizacji praktyk w MCUS, w porozumieniu
z komórkami organizacyjnymi;
10) przygotowywanie dokumentacji na potrzeby postępowań sądowych, procesowych lub nieprocesowych, w szczególności w zakresie stwierdzenia nabycia spadku na rzecz Gminy lub osób zobowiązanych, a także w zakresie stwierdzenia likwidacji niepodjętego depozytu;
11) przygotowywanie i aktualizowanie dokumentacji dotyczącej ochrony danych osobowych we współpracy z Inspektorem Ochrony Danych;
12) prowadzenie spraw z zakresu dostępu do informacji publicznej;
13) weryfikowanie i aktualizowanie informacji na stronę internetową MCUS oraz do Biuletynu Informacji Publicznej, w porozumieniu z właściwymi komórkami organizacyjnymi;
14) współpraca z podmiotami współpracującymi z MCUS;
15) współpraca z pracownikami komórek organizacyjnych w zakresie realizowanych zadań,
a w szczególności ze specjalistą ds. projektów;
16) przejęcie obowiązków pracownika na stanowisku specjalisty ds. projektów w razie jego nieobecności
17) sporządzanie analiz i sprawozdań merytorycznych z zakresu realizowanych zadań;
18) realizacja innych zadań zleconych przez przełożonych;
19) archiwizowanie dokumentacji;
20) udział w zebraniach, spotkaniach i naradach zespołu, w tym sporządzanie raportów
z przebiegu spotkań;
21) organizowanie działań w zakresie promocji Projektu.
4. Warunki pracy na stanowisku:
1) stanowisko pracy wyposażone w komputer;
2) praca przy komputerze powyżej 4 godzin;
3) większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej;
4) zatrudnienie w ramach umowy o pracę.
5. Informacja, czy w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
Za miesiąc kwiecień, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych wynosił poniżej 6%.
6. Wymagane dokumenty:
1) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
2) oryginał kwestionariusza osobowego osoby ubiegającej się o zatrudnienie – według załączonego wzoru,
3) oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych – opatrzone własnoręcznym podpisem;
4) oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe – opatrzone własnoręcznym podpisem;
7. Dodatkowe dokumenty:
1) szczegółowe CV – opatrzone własnoręcznym podpisem,
2) list motywacyjny – opatrzony własnoręcznym podpisem,
3) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
4) kserokopie świadectw pracy lub aktualne zaświadczenie z zakładu pracy (w przypadku pozostawania w zatrudnieniu).
5) ewentualna kserokopia zaświadczenia o niepełnosprawności.
8. Forma zatrudnienia:
umowa o pracę na czas określony w celu zastępstwa.
9. Termin i miejsce składania ofert:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w terminie do dnia 05.06.2025 r. (decyduje data wpływu do MCUS) w formie:
1) papierowej:
- za pośrednictwem poczty na adres korespondencyjny Miejskie Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu przy ul. Mącznej 3; 54-131 Wrocław, w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Oferta zatrudnienia – MCUS.DKP.110-6/2025” lub
- w siedzibie Miejskiego Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu przy ul. Mącznej 3, pok. 160 (sekretariat) od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00–15:00, w zamkniętej kopercie
z dopiskiem „Oferta zatrudnienia – MCUS.DKP.110-6/2025”
2) elektronicznej:
-na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w tytule wiadomości proszę wprowadzić „Oferta zatrudnienia – MCUS.DKP.110-6/2025”.
- za pośrednictwem portalu e-PUAP (w wyszukiwarce urzędów należy wyszukać miasto Wrocław, następnie wybrać Miejskie Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu, w tytule pisma wprowadzić: „Oferta zatrudnienia – MCUS.DKP.110-6/2025”.
Na dokumentach należy złożyć jeden z trzech wymienionych podpisów:
podpis własnoręczny, kwalifikowany podpis elektroniczny, podpis zaufany.
Dokumenty wymienione w punkcie 6 i 7 przesłane drogą elektroniczną, kandydat jest zobowiązany przedstawić w oryginale podczas przeprowadzanej rozmowy kwalifikacyjnej.
Dodatkowe dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV, powinny być opatrzone klauzulą:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w przesłanych przeze mnie dokumentach aplikacyjnych przez Miejskie Centrum Usług Socjalnych (MCUS) ul. Mączna 3, 54-131 Wrocław, dla celów obecnej rekrutacji na stanowisko Specjalisty ds. prawnych i organizacyjnych,
zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej z dnia 14 maja 2016 r. L 119/1).
Podanie przez mnie danych osobowych jest dobrowolne. Przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania”.
Zgłoszenia kandydatów niekompletne lub złożone po terminie nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji publicznej, na stronie internetowej MCUS, tj. www.mcus.pl oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie MCUS przy ul. Mącznej 3.
Niespełnienie któregokolwiek warunku wymienionego w „wymaganiach niezbędnych” oraz nie dołączenie któregokolwiek „wymaganego dokumentu” powoduje odrzucenie oferty.
Kandydaci zakwalifikowani, zostaną powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Oferty odrzucone zostaną komisyjnie zniszczone.
Miejskie Centrum Usług Socjalnych we Wrocławiu zastrzega sobie prawo do niedokonania wyboru kandydata do zatrudnienia.
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH